Klachtenregeling

Klachten en geschillen

Wij doen ons uiterste best om u goed te behandelen en prettig te begeleiden. Toch kan het gebeuren dat u een klacht heeft. Dat horen wij graag van u, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken.

Hoe werkt het?

Stap 1: Bespreek uw klacht met ons

Bent u niet tevreden of heeft u een klacht? Bespreek dit altijd eerst met uw tandarts of een van onze medewerkers. Vaak komen we er samen direct uit.

Stap 2: Advies via het TIP

Komen we er samen niet uit of wilt u onafhankelijk advies? Neem dan contact op met het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP).

  • Het TIP helpt u met vragen over rekeningen, begrotingen, behandelingen of de gang van zaken in de praktijk.
  • Het TIP kan u advies geven hoe u met uw klacht verder kunt gaan.
  • Een TIP-medewerker bemiddelt niet, maar verwijst u door naar de juiste klachtenregeling.

👉Het TIP is bereikbaar via dit onlineformulier.

Stap 3: De KNMT Klachtenservice

Omdat wij zijn aangesloten bij de KNMT Klachtenservice, kunt u uw klacht ook direct daar indienen (zonder eerst het TIP te benaderen).

  • U dient uw klacht in via het onlineformulier.
  • Binnen 2 weken neemt een onafhankelijke klachtenfunctionaris contact met u op.
  • Deze helpt u bij het formuleren van uw klacht en bemiddelt tussen u en ons.
  • De klachtenfunctionaris staat u gedurende het hele proces bij en probeert samen met beide partijen tot een oplossing te komen.

De inzet van de klachtenfunctionaris is gratis en de KNMT Klachtenservice is goedgekeurd door de Consumentenbond.

👉 Voor meer informatie over de KNMT Klachtenservice klik hier

Stap 4: Geschilleninstantie Mondzorg

De meeste klachten worden opgelost via de KNMT Klachtenservice. Mocht dat niet lukken, dan kunt u terecht bij de Geschilleninstantie Mondzorg. Deze instantie doet een bindende uitspraak en kan een schadevergoeding toekennen.